wtorek, 28 stycznia 2014

Rio de Janeiro

Przepraszam, że tak długo nic nie pisałam, ale nie miałam po prostu czasu. :(
Ale już dzisiaj jestem więc napiszę o Rio de Janeiro. Mam nadzieję, że Wam odpowiada taki temat. ;)

Rio de Janeiro jest położone w południowo - wschodniej części Brazylii. W latach 1822-1960 Rio de Janeiro było stolicą niepodległej Brazylii, zanim powstała Brasilia. Mieszka tam ok. 5,6 mln ludzi na powierzchni 1256 km². Miasto jest znane ze swoich cudownych plaż, olbrzymiego posągu Chrystusa Odkupiciela, ale przede wszystkim z corocznie obchodzonego karnawału
Zatoka, nad którą leży Rio de Janeiro, została odkryta przez Portugalczyka Gaspara de Lemos 1 stycznia 1502. Nazwał ją "Styczniowa rzeka", ponieważ sądził, że to ujście rzeki, a nie zatoka, lecz samo miasto Rio de Janeiro zostało założone 1 marca 1565
Pewnie już wiecie, że W tym  roku w Rio de Janeiro odbędą się mecze Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej, a W 2016 roku w Rio de Janeiro odbędą się Letnie Igrzyska Olimpijskie. 


posąg Chrystusa Odkupiciela na górze Corcovado


Panorama 


Rio de Janeiro nocą

Mam nadzieję, że podobała Wam się wycieczka po Rio de Janeiro. ;)
~Care~

2 komentarze:

  1. Rio de Janeiro? Ciekawy pomysł. Muszę się tam kiedyś wybrać. ;-) Faktycznie cię długo nie było. Przez cały weekend sprawdzałam czy jest nowy post ale go nie było. Ciekawe jaki następny temat wymyślisz. :-)
    Cantus Animus

    OdpowiedzUsuń
  2. Powiem tak. Wchodzę na tego bloga już od jakiegoś czasu i bardzo ciekawią mnie twoje wpisy. Niestety ostatnio zauważyłam, że nie ma nowych postów i jestem zaniepokojona. Co się dzieje??? Brak pomysłów, czasu? Błagam. Wstaw coś w końcu.
    Cantus Animus

    OdpowiedzUsuń